באוגוסט 2018 הושקה Securical, מערכת דיגיטלית חדשנית לניהול כלל מערך האבטחה ברשות. המערכת פותחה בשיתוף פעולה של חברת משכ"ל וחברת ok2go והפכה לנושא שיחה באגפי הביטחון ברחבי הארץ. בחודשים האחרונים החלה הטמעת Securical ברשויות ועד למועד זה כ-40 רשויות נהנות מיתרונות המערכת. עם כ 12 רשויות נוספות שנמצאות בשלבי ההטמעה, הסדר, הבקרה והחיסכון שיבוא בעקבותיה יקבל חותמת בשטח בקרוב!
SecuriCal הינה מערכת שתאפשר לכם להפיק את חשבונות קבלני האבטחה העובדים בעירכם באופן דיגיטלי וחדשני על בסיס דיווחי השעות המתבצעים בפועל על כלל שירותי האבטחה המסופקים לכם.
שמואל מדר, מנכ"ל חברת Ok2go: "Securical הוטמעה בכ 40 רשויות ועד סוף נובמבר נגיע לכ 50 רשויות ויש רשימת המתנה של עוד כ 20 רשויות. החלטת משכ"ל לתת חבילה כוללת חינם לרשות ודיווחים חינם לכל קבלן שיצטרך לבצע אותם, מורידה מחסומים בביצוע ובהטמעה. כמו כן, העובדה שהמודול המורכב הזה נכנס לתוך מערכת קיימת שהקב"טים רגילים להיכנס ולעבוד איתה במוס"ח מקילה על ההטמעה. אנו עובדים בצמוד עם משכ"ל להטמיע את הכלים ונמצאים כל הזמן עם היד על הדופק לדרישות מהשטח. הפידבקים בהדרכות טובים מאוד ונראה שהרוב המוחלט של הרשויות מבין את הערך של המערכת והכלים שהיא מספקת."
בין הרשויות שכבר הוטמעו נמצאות רשויות גדולות כגון באר שבע, חיפה, אשדוד ראשון לציון וגם לא מעט רשויות קטנות ובינוניות כמו גזר, ראש העין, צפת ועוד.
איך זה עובד?
עובדי חברת האבטחה ידווחו התייצבות בכלל משימות האבטחה בזמן אמת באופן שבו קב"ט הרשות יקבל תמונת מצב עדכנית על פריסת מערך האבטחה ברשות בכל רגע נתון.
בסוף כל חודש, כחלק מתהליך אישור דיווחי שעות המאבטחים על ידי קב"ט הרשות ו/ או גורמים נוספים (כפי שיוגדרו על ידי הרשות) תפיק המערכת חשבון על כלל שעות האבטחה שבוצעו בפועל ואושרו על ידי הקב"ט כאמור.
החשבון יופק על ידי המערכת בלחיצת כפתור וישלח באופן מיידי לאישור הקבלן שלאחריו הוא יידרש להמציא חשבונית מס התואמת את סך השעות והמחירים שאושרו בחשבון וזאת לצורך הפקת תעודת חיוב לתשלום על ידי משכ"ל.
לדברי אראל שטרן מנהל מחלקת אג"ם בחברה למשק וכלכלה: "SecuriCal מהווה נדבך נוסף למכלול של שירותים דיגיטליים שהחברה מטמיעה בחודשים האחרונים ומתווספת למעטפת השירותים שאנו מספקים לכם במכרז אבטחה, בנוסף לשירותי היחידה לאכיפת זכויות עובדים והמנהלת לפיקוח ובקרה- כל אלה, ללא תוספת עלות!"
הפידבק מהשטח אומר הכל
ריכזנו עבורכם את תגובות נציגי הרשות בעקבות העבודה על המערכת והשינוי המהותי ש Securical יוצרת עבורם:
"המערכת נותנת לי שליטה ובקרה, תהיה לי פחות בעיה לאשר את החשבון"
"אהבתי את המודול של הביקורות והקנסות שמרכז את התמונה ושומר היסטוריה"
"מערכת מדהימה ...ככל שאני חושב על זה שיחקתם אותה בסקיוריקל..."
"השירות של אוהד ונופר מOk2go מדהים, שאפו! הם מלווים אותנו כמה שצריך ומאוד סבלניים"
"לקח לי זמן להוציא את החשבון הראשון אבל זה תהליך, אני בטוח שבפעם הבאה יהיה יותר קל"
אראל שטרן מוסיף: "פיתחנו ביחד עם OK2GO מערכת שמתאימה באופן מלא לפעילות האבטחה בעירייה על מנת להקל על עבודת הקב"ט ויספק לרשות כלים לבקרה תקציבית. בימים אלו התחילו להגיע חשבונות ראשונים מהמערכת וחלק גדול מהרשויות משלימים דיווחים /אישורים וכבר החודש נראה כמות חשבונות גדולה שהופקה ונסגרה דרך המערכת".
בנוסף למערכת הוגדרה תוכנית קדימה לשיפורים ופיתוחים נוספים שכוללת:
- סגירה ונעילת חודש - בימים אלו מושק שיפור בנושא שיאפשר לנעול חודש וסבב אישורים
- אישור חריגים - נמצא בעבודה
- חיובים וזיכויים דרך הקבלן
- תגבורים ואירועים - נמצאים בתהליך
דנה דביר מנהלת צוות מנהלי הפרוייקטים שתומכים ברשויות: "אנו מכוונים להקל על הקבטים כך שיידרש מהם בסוף לאשר בלחיצת כפתור, חלק מיכולות המערכת אנו בונים לקבלנים כלים ליזום ולייצר בחשבון חריגים, זיכויים וחיובים ועוד –כך שלקב"ט יידרש רק לבדוק ולאשר. כל צוות מנהלי הפרוייקטים עובר הכשרות במערכת כך שיוכל לתמוך ולסייע לרפרנטים ברשות להוציא את החשבון בסיוע וליווי של התמיכה בok2go".
תמיכה וליווי:
משכל וok2go הקימו צוות ייעודי משותף לפיתוח המערכת ושילובה ברשויות בהתאם לדרישות וצרכי הרשויות.
הצוות שכלל מנהלי פרויקטים, מפתחים, מדריכים ונציגי תמיכה ייעודים עבדו במרץ לבניית מערך הטמעה כולל שמגיע עד למשרדי הקב"ט ברשות ומספק הדרכה פרונטלית ואישית לשילוב המערכת ברשות כולל שלוחה טלפונית ייחודית ללקוחות המערכת במענה אישי מתוגבר.
"אחרי שנה של פעילות חסכה לנו המערכת למעלה מחצי מיליון ₪"
התהליך התחיל לפני כשנה בה עיריית תל אביב החלה בהטמעת מערכת העירונית לריכוז פעילות האבטחה בעיר.
חנן פרץ סגן ראש האגף הביטחון בעירייה ,הינו מוביל המהלך בעירייה עם צוות הקב"טים, החשבות והמחשוב ,מסכם שנה של הפעילות:
"המערכת הכניסה סדר בכל הפעילות הקשורה לניהול שעות האבטחה והאמצעים בעיר. המערכת מבצעת הכול באופן דיגיטלי ומאפשרת הוצאת חשבון בקלות. לאחר שנה, אנו שבעי רצון מהמערכת ויכולים לומר שהיא חסכה לנו למעלה מחצי מיליון ש"ח.
לא רק זאת, יש לנו דוחות וחתכים אותם ניתן לבקר מבחינה תקציבית. דיווחי המקור עלו לרמה גבוהה מאוד וכיום החשבון יוצא בתחילת חודש לחברות האבטחה ונסגר במהירות גבוהה יחסית לעבר.
אנו בתהליך להכנסת שיפורים נוספים ויכולות נוספות במערכת כגון אירועים, יכולות נוספות לדברים שהם חריגים ועוד. אני יכול לומר שגם לקבלנים זה טוב כי התשלום מתבצע כיום מהר יותר והם נהנים מכך."
וזו רק ההתחלה, להערכתינו עד סוף השנה כבר יוטמעו כ -80 -70 רשויות. כרגע רשויות שפונות נכנסות לתהליך הטמעה מהיר ומקבלות עדיפות בתור.
בנוסף יש לציין כי לחברת ok2go קיים שירות לניהול נכון של זמן העסקת העובדים באמצעות שעון נוכחות ייחודי המעניק סדר וניהול נכון של זמני העבודה