המושג "עבודה מהבית" תפס תאוצה בימים הטרופים של הקורונה. הנחיות ממשלת ישראל הורו למשק להיערך לעבודה מהבית.
אם אתם כמעסיקים, כבר בשלב הזה, אז ריכזנו עבורכם כמה טיפים שישמרו לא רק על בריאות העובדים אלא גם על "בריאות העסק", שמירה על איזון הפעילות השוטפת, צמצום הנזקים ובעצם לדאוג שבין כל ההמולה ואי הוודאות – העסק לא מתפרק.
דבר ראשון – אפשרו לעובדים לדווח נוכחות כמו במשרד!
העובדים רגילים להדפיס כרטיס? להעביר אצבע בשעון הנוכחות המותקן בכניסה למשרד? אין סיבה לוותר על הרגל חשוב שזה ששומר על אמינות שעות העבודה והגעת העובדים למשרד.
אפליקציית שעון נוכחות שמותקנת בקלות בכל מכשיר חכם – מאפשרת לעובד לדווח נוכחות עם תחילת העבודה מהבית ולדווח יציאה בסיום היום.
האפליקציה מעדכנת בזמן אמת על שעת ההתייצבות של כל עובד ומעדכנת גם את כתובת המיקום ממנו דווחה ההתייצבות.
האפליקציה מאפשרת להמשיך ולמדוד את שעות הנוכחות של העובדים לטובת תשלום אמין ומדויק בשכר על אף הימצאותם מחוץ למשרד או אתר החברה.
אם לביבי מותר, אז גם לכם - אם האמצעי הטכנולוגי לבקרה קיים, נצלו זאת
קבלת המיקום באפליקציית הנוכחות הוא כלי חיוני עבור המנהל לבקר את פעילות העובדים מהבית לאור המצב.
מערכת שעוני הנוכחות המאפשרת צפייה במפה היא חיונית במצב שכזה.
ניתן לנהל את כתובות בתי העובדים ולאפשר למנהלים לוודא שפעילות העובד מתבצעת על פי ההנחיות.
ציור סביבת איזור הבתים על גבי המפה (פוליגונים) מאפשר ניהול פשוט וידידותי כך שכל מנהל יכול להיכנס למסך מנהלים (דשבורד ניהולי) ולראות – מי התחיל לעבוד, באיזה פוליגון (הבית של שלומי) באיזה שעה ולכמה זמן.
ניהול הפרויקטים לא מפסיק!
רובנו עובדים לפי פרויקטים, משימות ותוכנית עבודה. אין סיבה להתפשר על המשך ההתנהלות.
אפליקציית הנוכחות מסוגלת לנהל שעות לפי פרויקטים ומשימות.
כל עובד יכול לבחור באפליקציה על איזו משימה הוא עובד בכל רגע נתון. שעון נוכחות המנהל פרויקטים, מאפשר גם בקרה על תפוקות העובד בזמן שהותו בבית או בבידוד וגם המשך ניהול תפוקות הפרויקט, ביצועים ורווחיות
תקשורת וסביבת עבודה משותפת – נפגשים רק בענן
כשצריך לשמור על מרחק של שני מטר ואפילו לעבוד בבתים נפרדים – חשוב לשמור על תקשורת בין אישית, כזו שלא תעכב תהליכי עבודה וסיום משימות.
הקפידו לעבוד על מערכות מבוססות ענן המאפשרות עבודה מכל מקום. אפשרו גישה למערכות הארגון בשליטה מרחוק והקפידו על שמירת אבטחת המידע.
הרבו בשיחות ועידה, ניהול קבצים משותפים שמתעדכנים בזמן אמת ומאפשרים לשגרת העבודה להתנהל בקצב המוכר.
חשבו על היום שאחרי. צרו קשר עם הלקוחות שלכם, הרגיעו אותם ושלחו מסר של שגרה וביטחון.
היערכו לפרויקטים עתידיים והכינו תוכנית עבודה לתקופה הקרובה לכל תרחיש שיכול להגיע.
בסוף, המשבר יחלוף והעסק יחזור לשגרה.